خانه / مقالات / راهنمای خرید دستگاه رنگ پاش پودری الکترواستاتیک

راهنمای خرید دستگاه رنگ پاش پودری الکترواستاتیک

رنگ های پودری الکترواستاتیک پراستفاده ترین ترین رنگ در صنعت می باشد بطوری که حتی در صنایع هواپیمایی هم موارد استفاده فراوانی دارند .

حدود ۹۰ درصد دستگاه های پاشش رنگ الکترواستاتیک موجود در بازار ایران، وارداتی می باشند. در این بین ، دستگاه های ساخت کشور چین از تعدد بیشتری برخوردار می باشند .

مهم ترین نکات در خرید دستگاه الکترواستاتیک رنگ پودری ۱ – نوع برد دستگاه :

برد الکترونیک دستگاه الکترواستاتیک مهم ترین قسمت دستگاه می باشد .متاسفانه بیشتر دستگاه های پاشش رنگ پودری وارداتی و بصورت کامپکت می باشند و در عین حال بسیار بی کیفیت هم هستند ، بطوری که چنانچه قسمتی از برد دچار آسیب شود . به ناچار کل برد باید تعویض شود که این موضوع هزینه بالایی را به دنبال دارد. بردی بهتر است که قابلیت تعمیرات سریع با کمترین هزینه را داشته باشد و با خراب شدن قسمتی از برد همان قسمت با قطعه جایگرین تعویض گردد که در برد های کامپکت وارداتی این کار میسر نیست .

۲ – نوع گان (نازل پاشش)

گان پاشش رنگ پودری هم یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه به شمار می رود که وظیفه باردارکردن ذرات را بر عهده دارد بدیهی است چنانچه گان دستگاه از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد از قدرت چسبندگی پودر به قطعه کاسته می شود . دو نوع گان در بازار موجود است ۱- گان معمولی ۲ – گان اوپتیبهترین گزینه برای شما همان گان اوپتی میباشد که از نظر کارایی ،تعمیرات آسان و سبکی بر دیگر گان ها برتری دارند .

۳ – دیجیتالیا آنالوگ:

خوب این مورد بستگی به شما دارد ولی بطور کلی کار با دستگا های دیجیتال راحت تر و کاربر کنترل بهتری روی ولتاژ و جریان دستگاه دارد ضمن اینکه در پنل دیجیتالی امکانات بیشتری هم تعبیه شده است

۴ – مخزن پودر

این مورد هم بستگی به نیاز شما دارد در حال حاضر دستگاه های با مخازن ۵۰ کیلویی هم در بازار موجود می باشد.

۵ – خدمات پس از فروش و گارانتی

دستگاه های خارجی معمولا از ضمانت و خدمات پس از فروش برخوردار نیستند . همچنین لوازم یدکی این دستگاه ها در بازار به سختی پیدا می شود.

درباره‌ی الکترورنگ

حتما ببینید

طراحی و تولید انواع گان دستگاه پاشش رنگ پودری

گروه صنعتی الکترورنگ با تجربه بیشتر از ۱۸ ساله در طراحی و تولید دستگاه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی با واحد فروش